Když budete řešení prosazovat silou, budeme se silou bránit, zaznělo k jižní variantě Pražského okruhu na schůzce starostů s primátorem Prahy v Dolních Chabrech

Osm městských částí a pět obcí Středočeského kraje seskupených do Starostů pro okruh (Dolní Chabry, Ďáblice, Lysolaje, Nebušice, Satalice, Suchdol, Vinoř, Praha 20, Jenštejn, Podolanka, Radonice, Přezletice a Veleň) s jižní variantou Pražského okruhu dlouhodobě nesouhlasí. Z Prahy by se tak stalo místo, kde se bude křížit devět dálnic a dva transevropské dopravní koridory.

Proto se v úterý uskutečnila schůzka uskupení Starostové pro okruh s primátorem Prahy Zdeňkem Hřibem a náměstkem pro územní rozvoj Petrem Hlaváčkem. Přítomen byl také Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy.

Jednání trvající dvě hodiny se neslo v upřímném duchu. Vzhledem k tomu, že to bylo po letech první setkání, kdy k jednomu stolu zasedli přítomní starostové i vedení Prahy a věcně řešili své výhrady i obavy, bylo nereálné očekávat, že dokáží vedení Pražského okruhu vyřešit.

“Co chceme? Jen aby někdo relevantním způsobem porovnal obě varianty (jižní i severní, pozn. redakce). Pokud jižní vyjde líp, budeme to akceptovat,” uvedl starosta Radonic Stanislav Němec. “Když budete vaše řešení prosazovat na sílu, budeme se bránit všemi prostředky. Přitom chceme jen porovnání relevantních studií na stejném stupni zpracovanosti, “ upozornil Němec.

Všichni přítomní se jednoznačně shodli pouze na tom, že v Praze nechtějí kamiony. Primátor Hřib poznamenal, že Praha není schopná vnutit silnici do středočeského kraje. Po tomto konstatování debatu uzavřel náměstek Hlaváček s tím, že zprostředkuje jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic, které do řešení také promlouvá. Slíbil probrat situaci na koalici, prohloubit spolupráci Prahy a Středočeského kraje a hledat řešení.

Závěr: Jednání bylo poměrně otevřené a nekonfrontační. Nyní je na tahu náměstek Hlaváček s primátorem Hřibem. Jejich kroky budeme sledovat. Naším společným cílem (tj. všech občanů Chaber) je nyní najít skutečně tu nejméně škodlivou variantu vedení Pražského okruhu.

O dalším vývoji vás budeme informovat.